Friday, April 04, 2014

How to break up with your frisör


Efter mina tre snacks-fria dagar som jag skrev om igår så kom E hem och hade köpt överrasknings-donuts. Eller tjatat till sig av A, beroende på hur man ser det. Hon var iaf hur nöjd som helst att hon fick överraska mig och då kunde jag inte säga nej till hjärtat < 3 De hade köpt två, så det blev bara en halv var. Fast sen hittade jag ett par muffins från helgen också… Men nu är jag tillbaka! Med mer huvudvärk än någonsin, men det beror nog mer på den här hemska förkylningen (okej, jag är inte sjukare än att jag jobbar, medan resten av familjen är hemma) än på sockerabstinens. Möjligen att vätskebrist spelar in också.

Blev ingen frisör igår, men idag hoppas jag på en drop in-tid. Har gått till samma frisör sen vi flyttade hit, men den relationen börjar kännas lite konstlad då vi umgicks privat i början men inte har någon kontakt utöver att jag går dit en eller två gånger per år nu (jag är sämst på att ta hand om mitt hår, använder knappt balsam ens). Ändå får jag kompisrabatt/studentpris och det börjar kännas jobbigt. Jag är inte missnöjd med henne på något sätt, men det känns lite dumt på nåt vis. Så idag tänkte jag testa en ny salong och se om jag blir nöjd.
Om jag nu kommer iväg ifrån jobbet nån gång idag, med den stress som är just nu vet man liksom aldrig riktigt…

No comments: