Monday, April 21, 2014

First world problems

Det är en konstig känsla att vara ledig på en måndag. Fast jag har inget emot det. Imorgon blir långhelgen ytterligare förlängd, S har haft 40 graders feber idag och A gick på sitt första pass på jobbet nu ikväll, så jag åker på vabben. Ligger redan efter på jobbet, efter sjukperioden och påskdagarna, men A sätter kollegorna i skiten på ett annat sätt när han måste vara hemma så jag får ta den smällen. Ser fram emot att åka in några extra timmar på lördag istället om det behövs. Det är en helt annan känsla att vara på jobbet på kvällar o helger, allt är så mycket lugnare. Jag hoppas lillprinsen är tillräckligt pigg för att ligga i vagnen o springa med mig imorrn (det var han inte idag). Vädret ska bli fint iaf.

Dagens i-landsproblem: jag är hungrig fast jag har ätit dagens kaloribehov och förmodligen mer därtill. Jag vill inte äta, men jag vet inte vad som blir bättre av att jag låter bli. Så nu är frågan vad jag ska göra? En ostmacka? En banan? Eller rent av mat? Ja ni hör ju, jag är hungrig och kan inte välja vad jag ska äta av allt som finns, medan folk svälter i andra delar av världen och inte ens har en enda grej av det där att välja på. I-landsproblem var det.

Om jag kunde hitta min Homeland-box skulle jag kolla klart de sista avsnitten nu, men det är någon som har gömt den på ett väldigt bra ställe... :(

No comments: