Saturday, April 26, 2014

Here comes another one...

Det är ju så mycket roligare att träningsblogga när träningen går om inte bra så iaf hyfsat (med tanke på omständigheterna). Jag hade velat springa längre igår, om jag inte vore så rädd för överansträningsskador. Idag är jag tacksam att jag stannade när jag gjorde, men milen kändes möjlig och jag är redan sugen på att ge mig ut igen. A är borta och barnen sover, så det är ju inte tal om den saken just ikväll, men kanske imorgon. Om jag hinner eftersom jag ska åka in o jobba en stund också. Nåväl, jag höll ett tempo under 6 min/km igår iaf, vilket ju är en bra start att utgå ifrån. Och idag har jag beställt nya skor. Har beställt från England de senaste 3 åren, mycket billigare så. Särskilt när man hittar dem på rea :D Längtar tills de dimper ner i brevlådan (vilket de inte lär göra, jag antar att jag får hämta dem själv på "Posten"), nya löparskor är något av det roligaste jag vet. Passade på att beställa ett par tights till också när jag ändå var i farten. Jag vågar snart inte tala om för folk hur många par jag har. Fast det är inte som att jag kan använda alla året runt, 3 par är vinterfodrade och 4 (snart 5) är halvlånga, så det är liksom inte riktigt rättvisande att säga att jag har 12 (snart 13) par... Men det har jag. Övervägde att beställa en jacka också, men jag kände att jag nog inte behöver någon mer nu när det är sommar och då kan jag köpa en varmare till hösten istället.

Har ägnat dagen åt att vara ute med barnen, E har övat på att cykla vilket gick bra ända tills det kom en liten nerförsbacke. Efter lite gråt- och kramkalas tvingade jag upp henne på cykeln igen men hon sa ändå på kvällen att hon aldrig vill cykla igen. Jag tror dock att vi ska bli två om den saken. Sen åkte vi på familjeutflykt till Ica Maxi. Inte vad jag längtade efter just idag, men vi måste ju äta till veckan. Nu är A ute på galej och här sitter alltså jag och beställer träningsattiraljer. Något måste jag ju ha för att motivera mig till att komma igång ordentligt. Känner mig redan lite orolig för 26-kilometerspasset i slutet av augusti... Tur i oturen så börjar den riktiga hårdträningen ungefär när jag går på semester i sommar, så det blir ändå fem veckor som jag har tid att köra hårt utan att tappa bort familjetiden. Bara de fem veckorna så står 365 km på schemat...! Återstår att se hur många av dem jag verkligen springer, jag kan tänka mig att ett och annat distanspass faller mellan stolarna och att fokus istället hamnar på långdistansarna och tempohöjarna. Och bra musik :)

1 comment:

Martina said...

Heja heja, Vad heter sidan du beställer från?