Friday, April 11, 2014

Frisk(are)

Jaha, den här veckan försvann ju också rätt fort. Gick hem efter lunch i tisdags och har varit hemma sen dess, med undantag för när jag har hämtat eller lämnat barnen. En halv vecka hemma och jag har inte ens funderat på att bli knäpp! Har ägnat stor del av den lediga tiden åt att sova och känner mig piggare nu. Hade det varit tidigare i veckan idag så hade jag nog gått till jobbet, men nu bestämde jag mig för att vara hemma idag också och på så sätt få tre dagar till med helgen. Har varit sjukt sugen på att springa de här dagarna (men avstått, såklart). Jag blir alltid som mest sugen på att träna när jag inte kan eller får. Inte blir det lättare av att surfa runt på olika sidor som säljer träningskläder och alla har vårerbjudanden just nu. Fast träningskläder är ju som bekant bland det sista jag behöver... Nåväl, en runda i helgen hoppas jag på att orka med. Men det beror på A, som ev. ska till jobbet. Han har varit hemma i snart två veckor med sin förkylning och ögoninflammation och allt vad han har haft. Låg i princip helt däckad första veckan, varit uppe lite mer de senaste dagarna. Jag är inte avundsjuk.

Sjukt sugen även på brownies. Men jag har ju som sagt en snacksfri månad (ett eller två digestive har dock slunkit ner till nån kopp te nån gång). Sitter här med en kopp blåbärsmuffins och Den perfekta stormen istället. Läser lite vad jag bloggade om i höstas, blir sugen på långpass. Fast det är bättre att skynda långsamt, jag skulle inte orka och skulle förmodligen bara dra på mig överansträningsskador om jag testade. Jag förstår faktiskt inte varför jag har så svårt att motivera ut mig när jag väl har chansen?

Nåväl, det om det för ikväll. Tack och godnatt!

No comments: