Wednesday, June 12, 2013

Parloppet 2013

Ibland känns det som att jag inte gör annat än skriver om lopp (för att inte säga träning...) Men det är ju intensivt ett tag där på våren och sen en stund på hösten. Efter idag dröjer det ett par månader till nästa lopp iaf! (Om jag inte anmäler mig till Stockholms kvartsmarathon den 24/7? Det känns dock lite riskabelt med tanke på benet, vet ju inte alls om jag kommer kunna springa en mil om drygt en månad...)

Det är ju ett visst meck att springa när A jobbar och barnen ska vara nånstans. Inte för att det är problem att hitta barnvakt, utan för att det är krångligt att ta sig till 17 olika ställen. Idag hämtade jag syster P (som jag skulle springa med) hemma hos ma o pa, sen åkte vi till mammas jobb o lämnade barnen där, innan vi kunde åka in mot Hagaparken. Stannade dessutom på vägen och köpte lite mellansmålskeso. Parkerade bilen i ena änden av Hagaparken och promenerade bort till den andra.

Klockan hittade inte GPS-signalen i tid vid starten*, så jag fick springa utan klocka idag, men det gick ju det med eftersom det var chip-tidtagning i nummerlapparna. Men lite drygt att inte kunna kolla mellantider för att ha ett hum om hur det gick! Benet kändes inte helt bra och konditionen var inte heller på topp efter den senaste tidens icke-träning. Men jag tog mig runt, vilket var det primära målet, och på under halvtimmen, vilket var det sekundära målet. 28:55 enligt resultatlistan! Lyckades uppbringa nån sorts extraenergi på slutet o spurta i mål. Heja mig :) Soligt och skönt, kanske ett par grader för varmt för min smak men ändå överkomligt. Jag gillar att springa i Hagaparken, det är vacker natur och ganska skönt underlag (förutom gräsbacken, den gillade jag inte!)

*Om jag har nåt negativt att säga om klockan så är det att den ofta tar rätt lång tid (åtminstone nån minut) på sig att hitta signalen...

När vi kom tillbaka till bilen hade nån ärthjärna parkerat så nära på vänstersidan att jag inte ens kunde öppna dörren på förarsidan! Hur tänkte nån då?! Fick kliva in på passagerarsidan och klättra tvärsöver... Tur det gick att öppna på den sidan åtminstone! Efter dusch hos ma o pa tog jag med mig mina tröttmössor och åkte hem. Båda två somnade till i bilen, men vaknade igen. Däremot var det inga problem att få någon av dem att somna när de väl låg i sina sängar. 

Nu hoppas jag att tvätten blir klar snart så jag också kan gå o lägga mig. Tänkte inte riktigt på att klockan var så mycket när jag drog igång maskinen... :/ Medan jag väntar på den får jag väl göra några sit ups och en glädjedans över att A jobbar sista natten för i år!

2 comments:

Birgitta G said...

Vill bara påpeka - rätt ska vara rätt! - att 28:55 var din bruttotid. Nettotiden var 28:42 enligt hemsidan! Bra jobbat!

Jess said...

Tjoho! Igår fanns bara bruttotiderna :) Men det var samma sak på Milspåret, tiderna uppdaterades dagen efter! Jag måste lära mig att inte vara så ivrig att kolla tiderna ;) Tack Birgitta!