Monday, June 03, 2013

Monday, monday

Det berömda måndags-tåget kom och körde över mig idag igen. Sov nästan 9 timmar i natt (och ungefär 8 timmar per natt hela helgen) och sov middag en timme med Gubbis på förmiddan, men var ändå helt slut (höll på att somna i bilen!) efter helgens bestyr. Och med bestyr menar jag egentligen bara att A jobbade. Jag beundrar alla ensamstående föräldrar som gör allt helt själva varje dag! Jag blir helt trött av att ha haft barnen själv i tre dygn... Man hinner ju liksom inte ens gå på toa ifred! Sen försöker vi ju vara ute mycket, dels för att A ska få sova och dels för att det är bra för barnen (och dessutom fantastiskt skönt så här års). Men det är tröttsamt att "behöva" vara borta i längden... SÅÅ skönt att han har jobbat sista helgen nu! Helgerna är alltid värst, då båda barnen är hemma och ska underhållas men samtidigt inte störa... Jaja, nu blir det inga fler såna helger förrän tidigast februari. De tre vardagsnätter som är kvar för honom att jobba kommer inte bli något problem.

Imorgon ska jag ner på stan en sväng, har tid hos optikern. Tänkte springa hem sen. Wish me luck! Jag börjar bli lite nervös, har ju inte sprungit på nästan två veckor så tänk om jag inte klarar det liksom? Egentligen vet jag ju att jag kan, men det är ändå lite pirrigt... Har en runda (om man nu kan kalla rakaste vägen hem för runda?) på ca 6.5 km som jag hoppas klara på runt 40 minuter åtminstone. 10-15 grader och halvklart säger prognoserna, perfekt löpväder säger jag!

Nu är jag så trött så det snurrar i huvudet. Ska nog dricka en kopp te (eller inte?) och sen lägga mig tidigt... Här får ni dagens visa!

No comments: