Monday, June 10, 2013

En måndag i juni

Det är tre veckor sen jag kunde träna som vanligt. Idag bestämde jag mig för att det fick vara slut på tramset, så jag lämnade E i morse och gav mig sen ut. Det gick inte bra... Lite över 4 km med vagnen gick på 27:11. Efter 4 km sa benet ifrån att det inte ville vara med längre. Konditionen var ju inte direkt på topp heller, men jag hade nog kunnat kämpa på till en halvmil åtminstone, om det inte vore för benet. Men 4 km är iaf mer än ingen km! Jag kommer inte komma upp i 100 mil i år, men jag kan ju göra vad jag kan för att komma så nära som möjligt iaf.

S somnade sittandes i E's säng efter lunch. När han ramlade omkull la jag mig o sov bredvid honom. Sötnöten... Han har varit förkyld på sistone, så han sover dåligt på nätterna eftersom han har svårt att andas. Men han tar igen det på dagarna, vilket kan vara ganska skönt också!

Hade planerat in en veckohandling imorgon, men eftersom det ändå regnade idag så passade vi på att åka tidigare och så hoppas vi på finväder imorrn! Jag gillar veckohandling, jag vill liksom aldrig riktigt att det ska ta slut... Det är något rogivande att gå där med sin vagn o sin bebis, medan E härjar i lekrummet, och plocka med mozzarella och blöjor, naan-bröd och makaroner. Särskilt om man lyckas sysselsätta bebisen med något som inte är hela världen om han tappar på vägen. Mina nycklar och scannern är typiskt dåliga leksaker! Och OJ vad arg man kan bli när mamma inte sätter tillbaka scannern i hållaren, utan lägger den i vagnen istället, så att man inte kan ta upp och kasta iväg den igen!

Nu ska jag göra min ab challenge, sen ska jag kolla lite på Vänner och dricka en kopp te. A har precis åkt till jobbet och barnen ligger i sina sängar (även om det bara är den ena som har somnat...) Imorrn blir det lunch med en mammaledig arbetskamrat och sen hoppas vi på det där fina vädret som inte kom idag, så vi kan leka ute på em. Det har regnat färdigt nu tycker jag!

No comments: