Sunday, June 23, 2013

Midsommar 2013

Jo, jag lever och har det mesta av hälsan, tackar som frågar. Bloggen har haft semester en vecka eftersom jag också har haft det. Råkade åka ifrån laddaren till telefonen hemma och med dagens teknologi så laddar ju batteriet ur dagligen och då hjälper inte alla blogg-appar i världen för att uppdatera er om mina förehavanaden...

...som iofs inte har varit så jättespännande heller. Har tillbringat midsommarveckan i en husvagn på Närkeslätten, i sedvanlig oordning. Årets upplaga bjöd på förhållandevis bra väder, med bara enstaka skurar under veckan (Undrar om Enstaka vill komma hem till oss och skura då och då? Hen verkar ju göra det lite här o var i landet så här års...) Vårt största aber var bristen på mörker när barnen förväntades sova, vilket ledde till att ingen av dem somnade före 23 mer än en enda kväll och sedan vaknade S igen framåt 5 varje morgon eftersom det var ljust då... Som tur var somnade han om ganska omgående, vilket i sin tur ledde till att vi fick sovmorgon varje dag. Det var nån gång han vaknade strax före 8, men han kompenserade det med att sova till efter 9 ett par dagar också. Tack! Har hängt på barnmöten o i lekparken, dansat kring stången och umgåtts med familj och vänner. Passade på att inviga bikinsäsongen också, om än i pool. En bra vecka helt enkelt. Har ni tur kanske jag lägger upp lite bilder i veckan, men just nu ligger kameran fortfarande nerpackad i någon av alla 18 väskor som vi har haft med oss.

Hamnade i lite köer på vägen hem, eftersom storhelgstrafiken tenderar dra med sig ett gäng bilolyckor. Vi blev inte direkt inblandade i någon, även om det var nära när en id*ot gjorde ett filbyte bokstavligt talat mitt framför näsan på oss. Jag lovar att han inte ens var en meter framför vår bil när han gick ut i vår fil! Någon timme senare var det en Santa Fe som tyckte sig vara stor nog att ligga i vägen för alla andra, så när de två filerna var på väg att gå ihop till en så passade han på att lägga sig tvärs över mittstrecket. Men tji fick han när Jessica kom, för jag lyckades tränga mig förbi mellan honom och mitträcket utan att repa bilen. Såg att han gick ytterligare lite längre ut i vänsterfilen sen, moget...

Var duktig nog att ta med tre uppsättningar träningskläder också, men eftersom barnen aldrig sov så blev det inget bevänt med den saken. Imorgon är det nya tag som gäller! Börjar med återbesök hos optikern och planerar att springa hem. Hoppas det går bättre än förra gången... Har knappt 6 veckor på mig innan jag börjar jobba, så nu gäller det att passa på att springa när jag kan, för sen vet jag inte hur det kommer gå att få till det även om jag har en plan... (Planen är ett tidigt morgonpass, alt. sent kvällspass, ett lunchpass och ett helgpass i veckan). Ska försöka komma igång med långpassen igen också, har inte sprungit mer än 5-6 km i taget sen Milspåret för en månad sen. Är ganska dålig på att ta det lugnt, vilket gör att jag tröttar ut mig rätt snabbt, men jag kanske kan ta min Virtual Pacer-funktion i klockan till hjälp. Där kan jag ställa in vilket tempo jag vill hålla (i minuter/km) och så säger klockan ifrån om jag springer för fort eller långsamt. Jag vet ju ungefär vilket tempo jag BRUKAR hålla, så om jag ställer klockan på lite långsammare så orkar jag lite längre...

No comments: