Monday, June 17, 2013

mission: accomplished!

Det slog mig när jag tänkte på det i morse, att mina loppmål för 2013 var 1) inga 5-kilometerslopp över 30 minuter och 2) minst ett 10-kilometerslopp under timmen. Mitt första 5-km slutade iofs på drygt 32 minuter, men var å andra sidan 5.5 km, så med snitthastigheten 5:52 hade jag klarat mig under 30 om det bara vore 5 km. Mitt andra 5-km slutade på 28:42. Och med 5 lopp kvar att springa i år har jag redan klarat det där målet med milen under timmen också.

Jaha, bara att fortsätta vidare mot sub55 då. MÅSTE bli bättre på intervall-pass. Och komma igång med långpassen igen, men det får ju foten bestämma takten för...

Min fot har för övrigt känts helt okej idag. Däremot är jag stel i hela kroppen och behöver nog komma igång med lite yoga snart för att mjuka upp en led eller två mellan löppassen.

No comments: