Sunday, June 16, 2013

Lördag kväll

Ja alltså det här med träningen... För första gången på flera veckor lyckades jag få till en vecka med tre pass, hurra! Men nu sitter jag här med skitont i foten igen och funderar på om jag kommer kunna springa alls nästa vecka eller om jag har förstört den i min iver att bli av med tre veckors stress och irritation (för det är det jag gör när jag springer, släpper allt sånt).

Började med 4.25km lätt jogg. Andra kilometern hamnade visst på hela 6.37, utan vagnen! Jag fattade ingenting, det var inte ens några tunga backar. De övriga kilometerna gick på lite mer normala 5:50-6 minuter, men den där tvåan drog upp medeltalet så pass att jag snittade över 6 minuter för första gången på säkert ett halvår iaf. Jag har blivit lite bortskämd med bra tider tror jag, för det där var en besvikelse... Nog för att jag har varit skadad och allt sånt där, men med 28:42 i bagaget sen i onsdags så trodde jag nog att jag skulle hålla mig under 6 min/km iaf.

Jaja, bara att gå vidare. Det gjorde jag med lite korta backintervaller, 20 meter var vår pulkabacke. Lite i kortaste laget egentligen, men det gjorde inte så mycket just idag. 10 sekunder upp och 17 ner ungefär, 7 varv.

Sen hem igen, då körde jag 2 minuter jogga och 1 minut springa fortare i 4 omgångar. 2.13 km på 12.01. Det gav en lite mer acceptabel snitthastighet, på runt 5:40. Så om man räknar ihop 4.25+2.13 på 37:50 så hamnade jag under 6 min/km (5:56) men ja...

Klockan närmar sig midnatt, så det är väl dags att säga godnatt. Barnen kom iofs inte i säng förrän vid 21.30 (E somnade dock inte förrän vid 23!) så imorgon hoppas jag verkligen att de (läs: S) sover längre än till 6! Kanske skulle drista mig till att dricka en kopp te innan jag kojar?

No comments: