Friday, November 09, 2012

what to do?

Just nu befinner jag mig i valet o kvalet - ska jag gå på zumba eller ska jag springa imorgon förmiddag?! Jag har nyss ätit middag och inte sovit ordentligt på ett par nätter, så i skrivande stund känner jag inte för vare sig det ena eller det andra. Å andra sidan är det inget som behöver bokas i förväg, så det räcker ju om jag bestämmer mig imorrn bitti, men jag vill inte ligga vaken o tänka på saken heller. Zumba vore kul som lite omväxling, men sen så var det ju det där med koordinationen... Ett tredje alternativ är att cykla OCH springa lite, för att göra klart ett uppdrag på Fitocracy (den här sidan som jag har nämnt här) Tål att tänkas på! Den tyngsta argumentet just nu är att mitt träningskort på Sats (där jag isf skulle köra Zumba) går ut på onsdag, medan mitt kort på FS, som inte har Zumbaklasser, räcker åtminstone ett par månader till. Så om jag ska köra Zumba så är det nu eller aldrig. A jobbar i början av veckan, så då hinner jag inte gå på några klasser eftersom jag inte vill släpa iväg barnen på aktiviteter kvällstid, även om det erbjuds barnvakt. Alltså blir det springa på dagtid på FS eller ute till veckan, då FS erbjuder barnvakt två dagar i veckan vid lunchtid.

Nu ska jag dricka en kopp te och vänta på att att "Vad eeelaaakt täcket är, täcket bara ramlar på golvet hela tiden!" ska somna istället, så att jag också kan sova. (För övrigt är det väl inte så konstigt att täcket ramlar på golvet när man sparkar ner det gång på gång?!)

No comments: