Monday, November 05, 2012

Det här med hår

När jag ammade E tappade jag rätt mycket hår på en specifik fläck vid pannan. Den där fläcken hann aldrig riktigt återhämta sig innan det var dags för S, men den var åtminstone på väg. Nu är den kal igen... Och dessutom tappar jag hår som aldrig förr på resten av huvudet också! Jag tömmer borsten dagligen och får typ ihop en hel pingisboll av hår. Dessutom drar jag loss lösa hårstrån direkt från huvudet också, under resten av dagen. Jag ammar inte, känner mig inte särskilt stressad och inbillar mig att jag äter rätt okej, så jag förstår inte riktigt vad det kommer sig av. Det sägs ju iofs att man får tjockare hår under graviditet, kanske är det där "extra" håret som ramlar av nu...? (En retorisk fråga direkt riktad till Johanna ;))

Började morgonen med att springa en runda efter att vi lämnat E. Siktade på 3.6 km, med trötta ben och tung barnvagn. Slutade på 4.6, dock med lite fuskpromenader emellanåt. Totalt tog det 32 minuter, så jag anser ändå att snittet är ett godkänt joggingtempo. 10 timmar senare är jag fortfarande helt slut i kroppen, skön känsla! :)

Undrar just om E tänkte somna snart, eller ligga i sitt rum o sjunga "Pappa är trött o sur, gå o lägg dig pappa" hela kvällen... (Han är för övrigt inte särskilt sur, möjligen trött efter en helg på jobbet). Om så vore fallet (att hon somnar alltså) så ska vi nog kolla klart de sista avsnitten av Twin Peaks, detta unikum av konstiga tv-serier. Skaparna har verkligen lyckats klämma in typ alla de knäppaste karaktärerna i en o samma serie, lite så där att man liksom stärks i fördomen om inavel på små orter... Har inte kollat på DHW på hela helgen, jag har lite ångest över att jag bara har lite drygt två säsonger kvar och den sista gick ju dessutom på tv i våras så den har jag ju nyss sett... Så jag försöker dra ut på det, vi får se hur det lyckas. Börjar få lite abstinens.

Imorrn blir det fika med mammorna, ska nog passa på att försöka hitta mig ett par mjukisbyxor också. Mina älsklingar som jag köpte hösten 2004 (eller 2003?) har gett upp...

No comments: