Wednesday, November 07, 2012

4.93!

Idag sprang jag igen. 4.93 km på löpbandet - och jag sprang varenda centimeter i ett tempo av minst 9 km/h! Spurtade när zombiesarna jagade mig, då var jag uppe mellan 11-12.5 km/h. Hade jag hållit lite bättre koll på tiden så hade jag ökat på någon minut till för att få ihop 5 km, men nu hade jag fokus på musiken istället och missade att tiden tog slut. 31 minuter tog det, med 1.5% incline. Nästa gång ska jag ställa in 32 minuter. (Egentligen hade jag ställt in 30 idag, så jag hade ökat på en gång men missade att jag behövde några sekunder till).

Var på centrum med barnen efter dagis, behövde handla lite till middagen eftersom jag tyckte det var en bra idé att använda huvudingrediensen till dagens carbonara i gårdagens kycklingsallad... Så bacon och frukt blev det. Sen bajsade Gubbis när vi väl hade betalat och gått ut och i jakt på en femkrona till toaletten gav jag mig på att köpa nånting litet på närmsta affär för att växla en hundring. Närmsta affär, som dessutom var helt köfri, visade sig vara Systembolaget. Nu kan man ju tro att jag ränner där för jämnan, men det gör jag egentligen inte (och dessutom köper jag bara småflaskor). Men som sagt, jag behövde växla pengar och det var ingen kö. Tyvärr fick jag inte köpa nåt vin - för jag hade glömt mitt leg hemma. Med håret oborstat efter efterträningenduschen och totalt osminkad efter densamma hade jag aldrig gissat att jag såg så ung ut :) Men hon var snäll nog att växla pengarna åt mig ändå.

Imorrn ska jag testa sh'bam för första gången, tillsammans med grannen. Ska bli spännande - jag vet inte ens vad det är för nåt!

2 comments:

sis said...

sh'bam är roligt om man gillar dans, lite mindre latin än zumba, men lite svårare steg till viss del. i like!

AnnieeG said...

Ang håret så stämmer det att man pgr av hormoner tappar mindre när man är gravid, sen efter tre-fyra månader så trillar allt av på en gång. Förmodligen vare sig man ammar eller inte...