Monday, November 19, 2012

PT

Jag har skaffat en PT. Jag hoppades in i det längsta att en sådan (personal trainer alltså) skulle vara någon som tränar ÅT mig, lite som en personal shopper väljer ut vilka kläder jag ska köpa och det enda jag behöver göra är att betala. Men så var det ju inte,  jag har tydligen bara skaffat mig någon som "skriker" på mig att jag ska göra mina plankor. Han sitter vid sin dator i England och jag sitter vid min här, men det funkar! Jag är ikapp rent tidsmässigt igen, efter att ha legat 12 minuter efter för en vecka sen. Fast idag fick jag en vilodag, så nu ligger jag väl efter igen... :) Jag ogillar konceptet att stå och skrika på nån för att få den att göra saker, men det verkar bita mer än motivationssnack på mig, iaf just i det här avseendet (även om det var under MI-utbildningen (motiverande samtal/motivational interviewing) som jag verkligen bestämde mig för att ta tag i vikt och träning från första början).

Dagen idag har varit ungefär som vilken måndag som helst - jag har tränat och veckohandlat. Passade på att cykla och köra lite intervallträning idag (med betoning på lite, efter cyklingen så blev det bara 4.35 minuter och enbart i syfte att göra klart ett uppdrag på Fito). E har varit ledig men hon ville inte följa med till Maxi utan har pysslat med A heeela dagen! De har tillverkat julklappar och påbörjat en julkrubba av toarullar... Jag ser fram emot Jesusbarnet! (Än så länge är det bara djur). Tänk, snart är det jul igen! Och efter det fyller jag år - jag som nyss fyllde! Bara att ställa in sig på pension, det här går ju undan!

Imorgon ska jag städa. E plockade undan sina leksaker och teckningar från vardagsrummet innan hon gick o la sig, så halva jobbet är ju gjort, men dammsuga måste göras. Om jag hinner så ska jag försöka få till en lunchdate, men det beror på hur motiverad jag är att ta tag i städningen direkt efter lämning på dagis.

Avslutar denna måndag med att ha den här lilla trudelutten på hjärnan... Kommer ni ihåg Vänner och Fiender!? Jag fattar inte var låten kom ifrån just ikväll men den verkar inte ha några planer på att ge sig av så det är väl bara att dela med sig och vara glad, eller nåt...

1 comment:

Josefine Azrang said...

PT är bra...funderar också på att ordna sådan sen:) den där låten var ju evigheter se man hörde:)