Sunday, November 04, 2012

Ett år senare

A har installerat om min dator som kraschade förra hösten, så nu går den att använda igen! Men det finns ingenting kvar på den. Inga foton, inga dokument, inga program. Tur att vi har fotona back-upade på A's dator o externa hårddisk och att det inte var några viktiga dokument jag hade (typ ofärdiga uppsatser eller så. För jag är ju klar med min uppsats, trots att det fortfarande känns overkligt!)

Har ägnat kvällen åt att laga korvstroganoff. Kände mig inte som nån vidare Hausfrau när jag var tvungen att kolla upp ett så grundläggande recept! Men så har jag å andra sidan inte ätit korv på 12 eller 13 år. Hittade en falukorv i frysen och tänkte att det dög åt familjen, hade tänkt äta spenat själv men det slutade med att jag åt ris o tomatsås. Sen bakade jag äppelpaj.

Jag plankar vidare också, siktar på 65 minuter nu i november. Än så länge har jag 8:30, men då har jag inte gjort nåt idag. Det är en ganska bra övning att avsluta kvällen med, iaf för mig som är så frusen när jag ska lägga mig. Plankan får effektivt upp värmen i kroppen innan jag kryper ner i sängen!

Var ute o sprang en runda i fredags. Blev väldigt besviken när jag kom hem o insåg att det bara blev 3 km/20 minuter, trots att det kändes så jobbigt bitvis. Dessutom hann jag inte göra klart mitt zombie-mission o nu har jag gått o väntat hela helgen på att det ska bli måndag så jag kan springa igen o göra klart det! (Har jag berättat om min zombie-app? Det är en app till telefonen där man, long story short, ska springa ifrån zombies o samla på sig saker som man behöver i sitt övergivna township, allt under ledning av de som bott där längre än jag. Appen varvar min spellista med berättarröster som för storyn vidare och helt plötsligt kan det komma zombies o jaga en - då gäller det att öka takten o springa ifrån dem!) Hur eller hur, imorrn är det måndag, yay! :)

Nu ska jag kurera lite huvudvärk och hoppas på att lillskrotan (dvs storskrotan) somnar snart. Fascinerande hur två barn med samma genuppsättning kan fungera så fundamentalt olika inom ett givet livsområde, i det här fallet sömn. Jag syftar inte bara på att S sover mer än E, det är ju fullt normalt givet de olika åldrarna, men han sover fler timmar och mer regelbundet än E någonsin har gjort. Dessutom somnar han helt själv i sin egen säng och sover där hela natten, vanligtvis med tre matpauser mellan 19-07. Och han är den enda i familjen som är morgonpigg, hoppas det går över snart... :)

Over and out!

2 comments:

mamsen said...

Fast så värst morgonpigg är han väl inte om han sover till åtta-nio. Eller har han ändrat dygnsrytm?

Jess said...

Nja, han varierar tiden mellan 7-9.30, beroende på omständigheterna (dvs blöjbyten, mat o storasyster).