Thursday, November 08, 2012

sh'bam

Oj oj oj... Alltså det här med dans var ju jätteroligt, verkligen! Men jag har ju NOLL ordning på koordinationen! Armar och ben samtidigt - nej tack! Jag ska nog hålla mig till projekt löpning. Fast det var ju roligt, som sagt... Men nästa gång (?) måste jag nog ha ett par andra skor, idag kändes det inte som jag fick tillräckligt med stöd i mina aerobics-pjuck. Kanske ett par inlägg?

Jag har funderat på att byta gym nästa år. Problemet är att jag inte vet vad som smäller högst - att kunna åka med E på familjegympa eller att kunna träna tidiga morgnar för att det inte ska gå ut mer än nödvändigt över familjen när jag börjar jobba. Och ev. då sh'bam-klasser, som inte finns på mitt nuvarande gym. Närheten till mitt nuvarande är ju dock en stor fördel, liksom priset (med friskvårdsbidraget betalar jag där 300:- per år, mot att jag skulle få betala 1500 på det andra stället). Det är mycket som ska tänkas på... Måste nog sätta mig o göra en ordentlig pros and cons-lista innan året är slut!

Inledde dagen med fisk-spa. Det kändes verkligen som att stoppa ner fötterna i kolsyra! Det fanns fyra "akvarium" som var för sig var anpassade för att två personer skulle kunna sitta där samtidigt, men nu var det bara jag o en tjej till där så vi fick ha en fot i varje akvarium - många fler fiskar till att göra fötterna mjuka! Det var en mysig upplevelse, men jag tror inte jag kommer lägga så mycket pengar på det i framtiden... Hellre massage eller ordentlig pedikyr alt. fotvård nästa gång, om jag får bestämma! (Och det får jag ju när det är mina pengar o min kropp). Men helt klart en kul grej att testa om man inte har nåt bättre för sig!

Nu ska jag se om det går nåt bra på dvd:n ikväll.

No comments: