Friday, November 16, 2012

29:44

Today goes to history som dagen då jag sprang min första 5-kilometersrunda efter graviditeten under halvtimmen! Gav mig ut på eftermiddagen i ett makligt tempo, allt för att orka springa hela vägen och inte behöva gå. Jag gissade vid starten att jag skulle landa runt 32 minuter, men tack vare ett par zombie-spurter så slutade jag på 29:44 för 5 km blankt, 30:04 för 5:06 totalt. Tjohoo! Jag är grym :)

Började dagen med frukost på IKEA, sen lite småshopping där. Dumpade A hemmavid o tog med mig barnen på presentjakt till söndagens 4-årskalas. Passade även på att köpa mig ett par nya mjukisbyxor, sedan mina gamla (anno 2003 eller så) mer eller mindre fallit i bitar. I < 3 Stadium! Inte för att det är nåt paradis på jorden, utan mest för att jag älskar träningskläder och mjukisbyxor...

Efter shoppingrundan blev det en joggingrunda, men den har jag ju redan skrivit om (first things first!) När jag kom hem hade A migrän o gick o la sig. S somnade ett par timmar senare och jag o E hade mysmiddag med tacos o sen lite pyssel vid köksbordet innan läggdags. Hon fick sina första egna saxar igår, så de skulle ju provas... :) Vid nattningen sjöng jag Trygga räkan för henne, och förundrades över hur bra hon hängde med i alla fem verserna! Wonderchild ;)

Nu sitter jag här med lite träningsvärk och mycket glädje i kroppen o hjärtat. Allt är liksom så himla perfekt efter en bra löprunda! Världens underbaraste familj, en lyckad kväll med barnen, glädjen över att ha nått ytterligare en träningsmilstolpe, stjärnorna lyser nog till och med lite klarare på himlen (nånstans bakom molnen...) You get the drill!

Nu är jag värd en kopp te.

1 comment:

Josefine Azrang said...

Mkt bra jobbat Jess:)