Monday, April 02, 2012

Måndag hela veckan

Veckan började bra med 9 timmars sömn. Vaknade vid 8 och inledde dagen med en härlig frukost och sen lite spinning tillsammans med A. Svettigt, flåsigt och en helt okej ersättare till springandet. Efter en sen lunch hemma så somnade jag en stund på soffan och vaknade av att A och E kom hem, nu sitter jag mest bara här o förfäras över konditionen på mitt hår trots att jag har börjat använda balsam mer regelbundet än tidigare och trots att jag var och klippte mig för fyra veckor sen. Lösningar?

Nu ska jag grädda våfflor och lyssna på när E löser matteproblem med A. 5+3 blir 8. På Esters hörna kan man för övrigt se en teckning när hon har skrivit sitt namn själv, som den stora tjej hon är...

9 comments:

AnnieeG said...

vari består hårproblemet? På vilket sätt är det i dålig kondis? tycker f ö att du kan bjussa på en magbild snart ;)

Jess said...

Framförallt kluvna toppar! Magbild får vi se... Har inte ens tagit nån än ;-)

AnnieeG said...

Aha. Ja då är ju klippa det enda man kan göra :-/ Var du hos frisör när du klippte sist?

Jess said...

Yes.

AnnieeG said...

ja då kan man förmodligen inte ens skylla på dålig sax =) En kluven topp kan man inte reparera med varken balsam eller inpackningar eller annat, tyvärr bara att kapa lite till. =/

Jess said...

Ja, balsamet tänker jag mer i nån sorts förebyggande syfte för att slita mindre när jag borstar håret. Känns ju sådär om man ska behöva springa hos frissan varannan vecka för att hålla ordning på håret...

AnnieeG said...

du får göra som jag, tvätta håret, sätta upp det i nån slags knut och sen ha så dygnet runt tills det är dags att tvätta nästa gång om en sådär tre-fyra dagar. ;)

Jess said...

Tro't om du vill men def är så jag gör ;-) Lite torrspray från björn axén dessemellan...

AnnieeG said...

haha, ja det är ju ett måste =)