Friday, April 20, 2012

Kalle Svensson o simning

Äntligen har jag hittat en träningsform där jag faktiskt kan ta ut mig ordentligt och känna mig nöjd efter ett pass! Nu var det väl iofs ingen hemlighet att simning är bra för hela kroppen och en bra gravidträning, men eftersom jag sällan simmar i vanliga fall så har ju alla fördelar mest bara varit tomt prat i mina öron. Inte för att jag har tvivlat, utan för att jag inte har kunnat ta till mig utan att testa. Men nu har jag simmat två gånger på drygt en vecka (och "tränat" två pass däremellan, mycket ambitiöst på min ära!) och känslan efter dagens 1000 meter är ungefär som efter ett riktigt bra löppass - trött i huvud o kropp men glad i själen :-)

Igår fick jag en gammal visa på hjärnan o den vägrade släppa taget, så idag delar jag med mig:

Min gamle kompis, Kalle Svensson hette han,
han var känd i nästan hela Sveriges land
Varje dag i alla väder
gick han klädd i samma kläder
för han tyckte att han var en gentleman

Han hade hatt o sjal o paraply
Han hade hatt o sjal o paraply
Han hade hatt o sjal
Han hade sjal o hatt
Han hade hatt o sjal o paraply!

Nu stundar helg med playdate, lunchgäster o chill. Men först ska vi bli klara i tvättstugan.

1 comment:

mamsen said...

Paraplyt behövdes ju idag iaf