Sunday, April 29, 2012

Livets små bekvämligheter

Jag har kommit till insikt om vad det är som gör att jag inte gillar crosstrainern som träningsredskap; jag har alldeles för lätt att fastna i min egen comfort zone, och utmanar inte mig själv tillräckligt när det gäller motstånd och hastighet! På löpbandet är det en helt annan sak, för där kan jag dra upp tempot så att jag tvingas springa, men på en crosstrainer är det mycket enklare att fastna i ett behagligt tempo och eftersom jag i grunden inte är någon träningsmänniska så gör jag ju gärna det. Comfort zone, ergo uteblivna resultat. Den (crosstrainern) är liksom lite som gymmets motsvarighet till tv-soffan för min del, bara att det känns bättre att kunna säga att jag har varit o tränat - vilket man ju kan diskutera om jag har...

Var på ICA Maxi idag för att lämna tillbaka en sån där lite mindre toaring som vi köpte till E igår och som inte passade till vår toalett (den bara gled runt = ingen bra toasits). Passade på att hoppa in på McD för lite sen lunch till mig och glass till E som redan ätit lunch. Beställde Lilla menyn, dvs. cheeseburgare, mellanstrips o mellanläsk, och betalade för det. Men sen la tjejen i kassan fram en Big Mac-meny på brickan istället. Och jag sa ingenting om det. Gör det mig till en dålig människa? Jag försvarar mig med att McD gör så stor vinst ändå, så de förlorar inget på det, men om det blir fel nånstans så kanske hon måste lägga mellanskillanden (som iofs inte var mer än 14 kronor eller nåt). Vad skulle ni ha gjort?

Nu måste jag sortera smutstvätten, har tvättstugan om en timme.

1 comment:

mamsen said...

Tror inte hon behöver betala ur egen ficka. Du kan väl inte hjälpa att hon gjorde fel.