Wednesday, April 25, 2012

Det här med träning...

Om jag hade kunnat springa så hade jag sprungit en mil utan problem idag. Det var iaf så det kändes i simbassängen - att jag kunde fortsätta o fortsätta hur länge som helst. Målet var 1000 meter, men jag fortsatte till 1250, sen hade jag inte mer tid. Men om jag hade haft det hade jag lätt simmat åtminstone 1500. Men det är ju tur att man inte springer lika långsamt som man simmar... Haha, det vore nåt - ett 5kilometers-lopp på strax över 2½ timme! :) Åh vad jag vill prestera bra löpresultat igen... Nästa säsong är målet under timmen på milen åtminstone en gång och inga 5-km över 30 min :) Jag ska ju vara mammaledig ett år och A är ju också ledig rätt mycket på dagtid eftersom han jobbar natt (= kan ta hand om barnet medans jag springer), så det borde finnas tid att träna så fort jag kan komma igång.

Har ägnat kvällen åt att glo på Up in the air, med bl.a. George Clooney. Jag vet inte vad det är med honom, men jag har hittills inte gillat nån film jag har sett där han varit med. Det handlar inte om att han gör en dålig insats på nåt sätt, för han är ju super i rollerna. Det är nog mer filmerna i sig som inte faller mig i smaken, ganska intetsägande på nåt vis. Så hans skådespeleri och rolltolkningar får höga betyg, 4-5 pumpor, medan filmerna snarare får 2 pumpor. Hur som helst så var den här en av de bättre jag sett och den skulle kunna rekommenderas. Inte nån "Must see!"-rulle (I know I've been over this before, men får man kalla en dvd-film för rulle?!) men lite lätt kvällsförströelse som åtminstone får 3 pumpor av 5. Möjligen till och med en stark trea. Om man nu ändå inte har nåt att göra en kväll.

Imorrn hägrar playdate/mamma-date, dags att packa ihop mig för natten.

No comments: