Tuesday, April 10, 2012

Det kom ett tåg

Igår var en bra dag. Som avslutning på en lång helg (långhelger tenderar bli långa även för mig som är hemma hela tiden de gånger A jobbar) fick jag en tjurig utskällning av E för att jag inte tog henne till IKEA. Hon ville absolut dit för att "leka och handla nånting". Jag hade varken lust, ork eller behov av att åka dit men det var inte lätt att godta. Jag gjorde en kompromiss och tog med henne till ICA Maxi istället. Det gick bra och hon hade inga problem med att leklandet där har fyraårsgräns. Vi handlade och åt glass innan vi åkte hem o väckte den stackars pappan. Han hade ju minsann lovat att bada med E och det hade hon inte glömt. Avslutade kvällen med tacos o film med A.

Om igår var en bra dag så känner mig desto överkördare av tåget idag. Vet inte riktigt vad som hände men luften har gått ur fullständigt, samtidigt som A struttar omkring o verkar ha hur mycket energi som helst fast han knappt har sovit. Men han kan ju få orka för oss båda idag så kommer jag igen imorrn, lite snyggare o lite bättre!

No comments: