Saturday, April 14, 2012

Loch Bitterness

Just idag är jag bitter. Inte nog med att man ska behöva känna sig tjock och inte kunna ha en enda av alla de fina klänningar som finns i butikerna just nu. Dessutom orkar jag inte träna längre! Springandet har jag gett upp för några veckor sen och idag var det knökfullt på gymmet så min planerade tur på crosstrainern uteblev men ersattes av en promenad på bandet. Jag började på 6 km/h och tänkte värma upp för en ordentlig PW. Efter några minuter ökade jag till 7 km/h och tyckte det kändes lagom. I ca fem minuter. Sen började det flimra framför ögonen. Barnmorskan har sagt att jag får träna så mkt jag vill, så länge inte kroppen säger ifrån men det måste man nog anse att den gör i det läget. Sänkte farten först till 6.5, sen 6 - 5.5 - 5 km/h och insåg att power walks får ligga på hyllan tillsammans med joggandet tills vidare. Det kliar i benen o hjärnan efter att få röra mig och trötta ut kroppen ordentligt! Med knappt 11 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum så lär det få klia ett tag till. Suck :-(

Förutom det så var IKEA inte heller nån rolig upplevelse just idag! Fick stå i kö typ en halvtimme för att få i oss nån lunch o maten höll ingen vidare standard. Tycker den blir sämre o sämre. Shoppingen gick desto smidigare men så skulle vi ju bara ha batterier o en toaborste... Nästa gång tror jag det får bli lunch nån annanstans innan vi handlar.

Nu har E precis klämt i sig en kexchoklad så middagen lär få vänta ett tag till. Funderar på om jag/vi ska ägna kvällen åt andra avsnittet av Alcatraz eller nån film? A jobbar måndag så vi kan inte se Alcatraz då och isf kan vi ju lika gärna se det ikväll när det ändå finns på play. Annars måste jag vänta ända tills nästa helg... Ska nog lägga fram förslaget åtminstone!

Middagstips?

No comments: