Saturday, April 28, 2012

Skithelg

Det här går inte till världshistorien som en av de bättre dagarna, det fantastiska vädret till trots! Somnade på dåligt humör igår och vaknade ungefär likadant - bra start... Åkte iväg o tränade lite med E i förmiddags, så långt var det mesta bra men sen var det som att ingenting fungerade resten av dagen! E har konstant vägrat lyssna på mig och jag var trött pga. dålig sömn och graviditet, så mitt tålamod var ju inte direkt på topp heller. Har tjatat mig igenom dagen och det känns som att E har lagt ner sin själ i beslutet att driva mig till yttersta vansinne, genom att inte lyssna alls alt. göra precis tvärtemot... A jobbar i helgen så han har inte direkt kunnat avlasta något heller. Förutom det så var det ju också den lilla delikata petitessen att jag o A sedan igår kväll har en pågående konflikt där vi är lika tjurskalliga båda två. Vi är inte direkt särskilt harmoniska av oss i grunden, så när det blir konflikter (vilket är mer och mer sällan ju längre tiden går) så blir de rätt heta och kan hålla i sig ett par dagar, särskilt när vi inte hinner träffas och kan prata. (Däremot pratade jag o E ut innan hon gick o la sig, så vi är iaf på god fot med varandra igen).

För min egen del har jag dessutom gått omkring med sammandragningar och förvärkar hela dagen. Egentligen har jag gått omkring med det i nån vecka åtminstone, men just idag har de varit värre och fler än tidigare. En extra tumme för att det inte blir ÄNNU värre, det är lite väl tidigt att titta ut redan nu (exakt två månader kvar till BF idag). Jag inbillar mig att dagens stressfaktorer kanske har haft nåt finger med i spelet? Och inbillar mig även att det inte beror på träningen (som för övrigt var av det lättare slaget, 30 minuter familjelek och 30 minuter sittcykel i lugnt tempo, pulsen låg bara runt 120-125). Skulle gärna lugna ner mig lite till i morgon, men det finns en och annan övrig mental stressfaktor i mitt liv just nu (som jag dock inte tänker prata om här) så vi får väl hoppas att det går över ändå...

Det enda positiva just nu är väl att E åtminstone har lärt sig att somna själv i sin säng (knock on wood...), så jag kan sitta här och gnälla lite istället för att ligga i hennes rum o hålla handen. Faktum är att hon två nätter den här veckan har sovit sig igenom hela natten utan att vakna en enda gång. Håller tummarna för att Omega 3-oljan verkligen hade den där positiva effekten på just sömn som folk sa, vilket ju var orsaken till att jag köpte den från början.

Jaha, nu fick ni ta del av den fantastiska baksidan av mitt liv också. Tror jag ska tillbringa den sista stunden av kvällen på Wisteria Lane istället. Kanske med lite glass som plåster på mina stackars sår? Om nån känner för att skicka en kram så går det också bra!

No comments: