Tuesday, April 10, 2012

Reklam

När tv-serien Lost började sändas för några (ganska många?) år sen så valde jag att inte se den, eftersom alla sa att man fastnade i den och jag behövde ingen serie att fastna i just då. Men nu behöver jag det, när How I met your mother inte har några nya avsnitt kvar o Desperate housewives är inne på sista säsongen. Därför tyckte jag att nya Alcatraz verkade va ett bra alternativ. "Från skaparna av Lost" kändes lovande, San Fran är en av mina absoluta favoritstäder i världen o The Rock en av de mer fascinerande platser jag varit på. (Då har jag ju iofs varken besökt Kinesiska muren eller Babylons hängande trädgårdar. Eller ens Taj Mahal. Men det är något med Alcatraz och dess historia som fängslar mig... *plats för torrt skratt åt den dåliga ordvitsen* ) Hur som helst, har gått o sett fram emot att tv-serien skulle ha svensk premiär - o så missade jag första avsnittet igår!! Tur det finns play-kanaler på datorn. Har således ägnat eftermiddagen åt denna series första avsnitt och än så länge verkar det lovande. Om nån missade det så finns det på TV4play och sänds i övrigt på måndagar kl 21. Jag vill se nästa avsnitt redan nu (det finns på play) men då måste jag ju ändå vänta på tredje avsnittet sen, så jag suger på karamellen ett tag till.

PS: apropå tåget så mår jag något bättre nu o tror jag kan överleva ända till kvällen.

1 comment:

AnnieeG said...

jag missade det också, trots att hyser samma typ av fascination för fenomenet Alcatraz. Får kolla play då, tack för tipset!