Saturday, March 31, 2012

Quite a catch

Vår lilla sko-shopping igår gick över förväntan. A hittade ett par snygga sneakers som med lite rabatt gick på 225:-. Själv passade jag på att kika runt lite på Stadium medan han provade och hittade ett par aerobics-skor som jag tyckte jag behövde. Mest för att löparskorna inte passar så bra i spinningcykeln. När de dessutom var nersatta från 1200 till 500 och sen 25% medlemsrabatt på det så kostade de praktiskt taget ingenting. Ett riktigt kap!

Fredagen fortsatte med vaxning, en historia för sig. De allra flesta ställen i stan marknadsför att en vaxning av hela benen tar ca en timme. När jag ringde o bokade tiden i torsdags så sa tjejen "Nej nej aldrig i livet!" och när jag väl kom dit sa hon "Jag förstår inte hur de bär sig åt!" Sen var hon klar på 20 minuter. Och dessutom var hon billigare än de flesta andra (undantaget tjejen som inte ringde tillbaka, eftersom hon hade erbjudande just nu). Skönt att slippa pressa ihop magen för att komma åt med epilatorn!!

Sen for vi till Stockholm, lämnade E hos favorit-fastern o checkade in på hotell en natt. Kändisspanade Foppa på vägen. (Fast jag höll på att missa honom för jag hade fullt upp att fundera över vilket håll vi skulle gå åt...) I hotellpriset ingick kvällsmat som dagen till ära bestod av paprikasoppa och/eller fisk samt efterrätt. Sen gick vi på bio. Tänkte att Mission impossible hade gått ett tag så att vi inte skulle behöva boka biljetter men när vi kollade ett par timmar innan föreställningen så fanns det bara 26 biljetter kvar och gick inte att boka längre. Åkte in till Hötorget en liten stund senare på gott o ont och när vi kom fram fanns det 11 biljetter kvar. Vi lyckades få tag på två av dem och tur var väl det för filmen var bra (iaf om man gillar tidigare M:I). Uppföljare har ju annars en tendens att spåra ur mer o mer men den här serien gillar jag alla fyra filmerna.

Sov till 9 i morse och åt frukost i ca en och en halv timme - fil, müsli, smörgås med allehanda pålägg, färsk frukt, grönsaker, omelett, bacon och pannkakor. Frukosten måste ju vara det absolut bästa med att bo på hotell!! Promenerade in till Gallerian för lite fönstershopping innan vi plockade upp E. Hon hade inte alls nån lust att åka hem... Men nu är vi hemma och jag ska ta tag i matlagningen. Over and out!

No comments: