Sunday, March 04, 2012

Livet på en liten pinne

Bättre och sämre dagar passerar man ju på väg genom livet. Den här helgen går väl inte till historien som en av de bästa, efter att ha tillbringat fyra timmar av lördagen på akuten med en skadad dotter (inga bestående men dock! En klämskada som inte lämnade några spår mer än en svullen tumme, inget brutet. Och i jämförelse med treåringen som fastnade i en klippskreva så hade nog till och med en bruten tumme varit rätt sekundär, även om det är svårt att tänka så just i stunden). Söndagen har varit desto bättre, med solig promenad och god mat. Klockan är 21 och övriga familjen somnade visst tillsammans för ca en timme sen när den yngre skulle nattas... Sitter alltså här i min ensamhet och funderar över livet som hemmafru. Än så länge har jag ju egentligen bara haft en "långhelg" och inte riktigt hunnit komma in i att jag är hemma på heltid, men de här fyra dagarna som gått har jag trivts rätt bra med tillvaron. Återstår att se hur länge det håller i sig. Till veckan som kommer har jag bokat tid hos frissan, men tänker att jag inte ska boka in något mer utan ta dagarna som de kommer, oavsett om det innebär att jag blir sittande framför tv/wordfeud/facebook en hel dag, eller om det innebär spinning och soliga joggingturer. Utlovar inga blogginlägg heller eftersom jag inte vet vad veckan har att erbjuda, men bristande uppdateringar är ju å andra sidan gamla nyheter på den här sidan ;)

Passade på att träna lite igår, mycket skönt! En halvtimmes uppvärmning med familjegympa med A & E och sen 5 km på crosstrainer. Sugen på att springa igen (det blev aldrig så i torsdags) så jag hoppas att vädret håller i sig några dagar till åtminstone... Vintern har för övrigt varit precis i min smak: lång, relativt varm höst - kort kall istid - tidig, solig vår. Fick jag bestämma skulle alla vintrar vara så här. (Peppar peppar, nu kommer det väl en snöstorm till veckan bara för att jag sa så där!)

Sugen på en resa i höst, ska nog ta o surfa runt lite och kolla vad det finns för alternativ... På återhörande!

No comments: