Wednesday, March 14, 2012

Årets första utejogg - check

I torsdags sprang jag 4.1 km på bandet, efter att ha kört 2.1 km på Crosstrainern. Sen kände jag mig nöjd. Idag sprang jag 2.4 km ute - och trodde jag skulle DÖ! Nog för att det inte var den plattaste sträckan i Uppsala, men ändå! Lungorna höll på att sprängas och jag trodde jag skulle spy flera gånger. Vad hände med konditionen från förra veckan?! Det går ju liksom inte jättefort (17 minuter idag, 30 på bandet förra veckan). Glömde dessutom min träningsmössa hos barnmorskan, där jag var innan jag började springa, så nu måste jag ringa dit och be att hon lämnar den så jag kan hämta i receptionen. Jaja, måste ju ändå gå och köpa mjölk och BM har mottagningen precis intill ICA så det gör ju ingen större omväg.

Imorrn tror jag att jag ska ge mig på en liten tur på stan, särskilt om vädret håller i sig. Behöver köpa ny ansiktskräm och gå till banken. Men nu duschen!

1 comment:

mamsen said...

Det var nog för att du glömde "turluvan" (Magnus och Brassegrej") som det inte gick lika bra att springa ute;)