Monday, March 26, 2012

Cykel

Vad är det man säger om cykling? Att det sitter i i ryggmärgen? Isf behöver jag en ryggmärgstransplantation! Har knappt cyklat alls sen den där sommaren när jag o ML cyklade från Umeå till Stockholm, jag lessnade rätt rejält då. Men idag behövde A hjälp att hämta sin cykel från verkstan och som den fantastiska fru jag är (...) så gjorde jag det naturligtvis åt honom. Men med balansen o kroppsvikten snedfördelad redan från början o dessutom en treåring i stolen bakom mig så blev det en av de vingligare cykelfärderna jag varit på. Känns som att jag skulle behöva öva en stund innan jag ger mig ut igen...

Jag har aldrig haft några större problem med FK och inte fullt ut förstått folks frustration. Förrän idag. Har fått min graviditetspenning godkänd from 1/3 och förväntade mig en första utbetalning idag. När den inte dök upp på kontot ringde jag FK för att ta reda på vad som hänt. Hon jag pratade med kunde inte ens se att ärendet var godkänt, vilket jag dock fått bekräftat både per telefon o per post! Vad ska man säga?! Jag skäms över deras inkompetens emellanåt. Ska bli uppringd av en handläggare innan veckan är slut så fortsättning följer väl.

No comments: