Monday, March 05, 2012

Schampo mm.

Min oplanerade vecka började bra med att jag tog mig iväg på ett spinningpass! Valde ett bas-pass (valde o valde, det var vad som erbjöds på lämplig tid) men det var jobbigt nog för en gravid o numera rätt otränad kropp... Känns hur som skönt att ha börjat mitt nygamla liv! :-)

Vissa schampo-sorter (hur stavar man schampo egentligen??) ger mig ont i hårbotten. Det brukar märkas när jag har använt det 3-5 ggr och då byter jag. Vid 30 års ålder letar jag fortfarande efter det optimala schampot (tror att jag kanske har hittat det nu i mitt senaste test!) så jag byter relativt ofta (förhoppningsvis slut med det nu). Jag har inte funderat jättemycket på vad som förorsakar smärtan men ibland får jag för mig att det beror på för höga kvicksilverhalter i schampot. Mitt sunda förnuft säger mig att det inte är så men det sunda förnuftet säger ju å andra sidan att sniglar är ofarliga också och det är de ju inte alls, så jag litar inte så mycket på det där... Nån som sitter på mindre drastiska teorier?

Lunchen uppäten, dags att gå vidare med livet!

3 comments:

AnnieeG said...

alla schampoon innehåller ju en hel del krafs, men billiga schampoon man köper på en vanlig butik innehåller generellt fler syntetiska rengöringsämnen eftersom de är billigare att producera. Vet inte om du brukar köpa på salong, men har man känslig hårbotten är det väl värt pengarna. Annars kan det ju vara vad som helst i schampoot du är känslig mot... parfymen eller vad som helst!

Jess said...

Billigt krafs från ica har jag slutat med, brukar oftast handla på kicks. (det senaste blev björn axén, apropå...) de senaste jag fick ont av var också fr kicks, nån mellandyr variant (phc och nåt annat jag inte minns namnet på, båda kostade kanske 60 kronor flaskan) och det har varit i ungefär den prisklassen jag fått mest ont (även tex tresemmé). har även provat 200:-schampo från salong men då blev jag missnöjd av andra orsaker... ska fortsätta testa BA ett tag, verkar lovande so far!

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Jag kan rekomendera ett bra och billigt shampoo och balsam, Barnängens, ger friskt och vackert hår, innehåller provitamin B5 +kalcium. Kostar 20:- styck ÖB.