Thursday, March 29, 2012

Sammanfattning av veckan so far

Veckan började sådär, med nån sorts mild utmattning efter förra veckan/helgen. I måndags tillbringade jag största delen av dagen i soffan. I tisdags lyckades jag ta mig ut på 4,5 km/42 minuter promenad, men förutom det gjorde jag inte mycket. Natten mellan tisdag-onsdag sov jag dessutom fruktansvärt dåligt, så när jag hade lämnat E igår så gick jag o la mig en stund till. "En stund" råkade bli sex timmar (jag skojar inte!) och vid 15 klev jag upp igen... Tänkte att ytterligare en natts sömn skulle bli förstörd för min del, men jag somnade ändå vid midnatt och fick sova till 8 i morse med ett kortare avbrott pga ledsen dotter vid 2-snåret. Åt frukost med E, lämnade henne och hamnade framför tv:n med en kopp te. Kollade lite på Grey's och Days of our lives (skojar fortfarande inte...) och tänkte att jag skulle kunnat sitta kvar hela dan, min kropp ville inte alls va med. Trotsade det och tvingade iväg mig själv till gymmet - bästa beslutet på hela veckan! Efter 45 tuffa minuter (så tuffa det går under omständigheterna) på crosstrainern var jag som ny igen. Känner mig mycket piggare och fräschare, imorrn kan nog bli en bra dag! A ska ut och köpa skor så jag är tilltänkt som nån sorts smakråd. Sen på eftermiddan bär det av söderut (hoppas E4 har öppnat igen...). E's faster M erbjöd sig att ta hand om E en helg så vi ska passa på att utnyttja det :) Med de hutlösa bensinpriserna så är det nästan lika billigt att boka hotell som att åka fram och tillbaka för att lämna o hämta, så det blir en natt på Clarion Tapto, lite middag och eventuellt lite bio. Den senaste tiden har vi sett de tre första M:I-filmerna så jag hoppas vi hinner (och orkar!) se fyran imorrn kväll. Ser fram emot frukosten på lördag också... :D
Apropå FK så visade det sig att mitt ärende visst var godkänt, det kunde handläggaren som ringde mig igår se på sin dator (vad den första telefonisten höll på med vet jag inte...) men däremot hade de glömt skicka med ett papper som jag förväntades skicka tillbaka för att få ut ersättningen... Hon skulle hur som ordna med det, så jag kanske också får mina pengar snart? Tur vi har två inkomster och ett sparkonto... För räkningarna kommer ju som ett brev på posten oavsett vad FK håller på med!
Har fortfarande inte lyckats få tag på "min" vaxningstjej, funderar nu på om det är värt att lägga 150 kronor till för att få eländet gjort, eller om jag ska fortsätta vänta på att hon ringer tillbaka? Har lämnat två meddelanden. Åsikter?

No comments: