Wednesday, August 20, 2014

Skolval och sånt

När man är ensam med sina egna tankar som enda sällskap i en timme och 34 minuter och inte ens iPoden behagar fungera, så borde man hinna fundera över ett och annat. Det jag  mest kommer ihåg att jag funderade över igår var att jackan inte andades för fem öre samt huruvida man kan tappa löpteknik. Det känns som att steget är "klumpigare" än förra året och jag vet inte om det är bristande teknik (vilket jag ju iofs anar oavsett) eller om det är skorna? Jag har inte varit helt nöjd med dem, men att skicka tillbaka dem till England kostar ju typ lika mycket som att köpa ett par nya, så då får det vara såhär ett tag. I may or may not belönar mig själv med ett par nya senare i höst. Vi får se. 15 km knåpade jag iaf ihop. Vid 13.8 kände jag mig fortfarande hyfsat pigg, men vid 14.5 var jag helt slut... Då var det bara att koppla bort hjärnan fullständigt i några minuter till. Hann fundera rätt många gånger också på om det verkligen var ett klokt beslut att anmäla mig till halvmaran och framför allt Lidingö halvlopp, som ju i princip bara består av backar... Siktar på att ta mig runt på båda, sen får det gå som det går.

Ett emotionellt jobbigt sms på lunchen satte eftermiddagen ur spel, tack och lov för härliga arbetskamrater som ställer upp och hoppar in när man behöver dem som mest! Och för härliga arbetskamrater som man helt enkelt bara kan bryta ihop inför när man känner behovet. Fick veta att E's bästa kompis börjar förskoleklass imorgon. Bästa kompisen som var en av anledningarna till att vi till slut bestämde oss för att E inte skulle börja 6-års den här terminen... Vi ville att de skulle få sista året ihop. Nu försvinner hon och kvar blir E som enda tjej i sin ålder. Många stora beslut att fatta och A var på jobb och gick inte att få tag på. Har fortfarande inte hunnit prata med honom, väntar på att han ska komma hem från jobbet i detta nu. Så ja, stora beslut, kanske stora förändringar och kanske snarare än planerat. Om det ens finns plats. Vi får se vad som händer. Lilla E funderar på hur det känns att kompisarna försvinner, "lite lessamt" var svaret jag fick. Och "lite konstigt, jag kan inte riktigt förklara". Hjärtat < 3

PT-pass idag, I hate Bulgarian split squats. De blev inte roligare med vikter. MEN jag fick beröm för att mina squats är stabilare och djupare idag än när vi började träna ihop i somras! Sen försökte hon sälja på mig ett paket till, 12 timmar + 2 på köpet. För 7000. Jag skulle vilja, men det är mycket pengar... Ett dyrt nöje att träna med PT helt enkelt! Kanske ska öppna ett konto där folk kan börja sätta in sponsorpengar?! :D Hade tänkt åka på träningssemester nästa höst, kanske är det nu jag ska göra den investeringen istället?

Nu har datorn bråkat med mig sen jag startade den, jag orkar inte längre. Ha det!


4 comments:

AnnieeG said...

Kul, funderade på dig när jag var ute och sprang idag, om du också skulle kuta sthlm halv. Vilken tid startar du? Bra kämpat på midnattsloppet också, följde dig på nätet ;)

Jess said...

Haha, tack :) Känns sådär att vara i så pass sämre form än förra året... Startar 15.55 i startgrupp F. Du då? Kram

AnnieeG said...

Ah, kul, då är vi ute samtidigt. Startar fem min innan dig. Ska låtsas att du jagar mig så kanske jag orkar springa snabbare ;) kram

Jess said...

Ha, du lär nog springa fortare än jag ivf så du behöver inte oroa dig för att jag ska hinna ikapp :)