Wednesday, August 06, 2014

Crazy day

Idag kändes det som att min PT lika gärna hade kunnat skjuta mig i huvudet - dagens pass var något av det absolut värsta jag varit med om, träningsmässigt. Men samtidigt känns det så roligt att gå dit! Trist att det är så dyrt, för jag hade absolut kunnat tänka mig att träffa henne en gång i veckan resten av livet. Handväskor, klockor och fina skor är förgängligt, sånt lägger jag inga dyra pengar på, men kroppen ska jag ju trots allt leva med resten av livet så den känns det värt att investera i. Ska bli mycket spännande att se om jag tar mig ur sängen imorgon... Fick dock beröm av PT:n för min kondition. Nu är ju hennes jobb att vara positiv även när jag ligger i en blöt fläck på golvet efter TRX-crunches (bokstavligt talat), men hon gav mig intervaller på bandet och drog upp till mellan 14-15 kmph. Det gick betydligt bättre än både squats och benpress och jag fick höra att "konditionen är det ju inget fel på". Nåja, tre intervaller à en minut är jag ju kanske inte ensam om att klara, men hon sa faktiskt att det var länge sen hon träffade någon som orkade hålla det tempot... Så det så :)

Hade massa mer inspiration och tankar tidigare idag, men minnet sviktar. Blir en Wire istället. På återhörande!

No comments: