Wednesday, August 13, 2014

Dreaming

Efter ett litet intervallpass igår har jag haft en lätt träningsvärk i benen hela dagen idag. Härliga, sköna, välkomna känsla! Hade egentligen tänkt ge mig på långpasset, men när jag ändå kände för intervaller så var det bara att passa på, för det är inte ofta jag känner för dem. Gick rätt bra, körde pyramidintervaller (100-200-400-800-1000-800-400-200-100) med en minuts vila emellan. Tufft emellanåt, men det ska det ju vara om man vill utvecklas. Kändes bra efteråt, nöjd att ha genomfört passet (eftersom jag verkligen skyr intervaller som pesten) och hyfsat nöjd med resultatet. Hämtade ut tröjan och lite andra attiraljer till Midnattsloppet på vägen hem från jobbet idag. SÅ SKÖNT med utlämning i Uppsala i år! Känner mig laddad för loppet och hoppas på att det utlovade regnet inte blir för mycket.

Längtar så otroligt mycket efter en ny lägenhet nu! Vi skulle gått o kollat på en förra veckan, men den såldes innan visning så det blev inget med det. Väntar otåligt på att det ska bli vår tur snart... Vill inte lägga vare sig tid eller pengar på att göra om här hemma, när vi på ett vis är på väg härifrån (även om vi inte vet vart eller när), men vill ändå inreda. Matcha soffkuddar med gardiner och filtar, byta mattor, få ordning på alla leksaker som ligger överallt, smart och snygg förvaring... Skulle helst slå till på en ny soffa också, den vi har är nersutten och rätt sliten, men tänker att det är bättre att bo in sig innan man byter stora möbler, så man hinner känna efter vad man verkligen vill ha och vad som passar i rummet. Browsar Mio och drömmer mig bort så länge. Och om man vill köpa en inflyttningspresent så önskar jag mig en sån här brödrost. Den är så smart med extra breda springor, då får man plats att rosta hamburgerbröd till sin pulled pork-middag... :)

Förutom det så blir jag personligt upprörd när SD lämnar valsedlar och reklam i min brevlåda. Jag vill inte ha reklam alls och allra minst från dem! Nu ska jag avsluta kvällen med ett Wire-avsnitt, och konstaterar att det var styrketräningen som fick ge vika den här veckan. Har inte råd att ha träningsvärk på lördag, men nästa vecka kör jag igen. Heja mig!

No comments: