Sunday, August 31, 2014

Grannskapets ohängda snorungar, del 2

Ungefär samtidigt som jag skrev dagens tidigare inlägg så cyklade A iväg till simhallen. När han kom hem så berättade han att konflikten som jag skrev om (som jag berättade för honom innan han drog) verkade ha antagit karaktären av "Min storebrorsa är starkare än din storebrorsa", för det var ett fasligt liv och runt 15 killar i åldrarna 10-20 som kastade verbal skit på varandra vid ungefär samma ställe som jag träffade bråkstakarna. Några av tjejerna såg rädda och tårögda ut enligt A och jag blir lika delar förbannad och nyfiken.

Samtidigt läser jag på polisens hemsida att det brunnit bilar igen och att det var skottlossning på andra sidan "stora vägen" förra helgen, när vi var i Stockholm. Jag trivs med att ha människor omkring mig OCH naturen inpå knuten, men just de här bitarna av Gottsunda är inte till dess fördel...

Nu ska jag göra en diskmaskin. Någon som vet förresten om det är tillåtet att göra sig av med skåp/lådhurtsar som plockas ut när man installerar diskmaskin, eller om de tillhör lägenheten och måste finnas kvar av nån anledning? T.ex. om nästa hyresgäst skulle vilja plocka ut diskmaskinen eller så?

No comments: