Saturday, August 09, 2014

Idag gick det bättre

Intensiv näst sista dag på semestern. S vaknade 5:15 och frågade efter välling. Sen ville han va vaken :O A fick äran att ta honom från 6, så jag fick ändå somna om till 8:30. Då ville A gå och lägga sig igen, vilket är förståeligt.

Började sedan dagen med ett förmiddagspass i gymmet, lite blandade favoritövningar av dem PT:n visat mig hittills. Plockade på lite mer vikt på ett par, plockade bort lite vikt på andra (jag är verkligen SJUKT svag i armar/axlar, det är som ett skämt att köra med fria vikter. Jag skulle lika gärna kunna ha osynliga låtsashantlar känns det som.) Efter en svettig timme och en dusch åkte vi hela familjen till 4H. E var överlycklig att få rida en sväng, S talade om att getterna var "inte en katt" - uppmärksamt! När vi tittat på djuren och fikat for de runt på gräsmattan en stund, innan vi åkte vidare. S & A hem, jag och E till stranden för ett av årets sista dopp.


Efter badet blev det caesarsallad på balkongen. Lyxade till den med både bacon och grillad kyckling den här gången. Vi åt rätt mycket caesar för ett par år sen och lessnade lite, men idag kändes det gott igen. Såg Modig med barnen på kvällen och när vi stoppat dem i säng (S var inte svårnattad just ikväll...) så klämde jag till med dagens andra träningspass, 5.3 km i ett tempo som kändes helt okej. Och med okej menar jag att det visserligen var jobbigt, men siffrorna såg bra ut på klockan efteråt. Knappast ett tempo jag kommer orka hålla på Midnattsloppet nästa helg, men nånstans måste man ju börja (om), eller hur?

No comments: