Monday, November 24, 2008

Snöstorm på vägarna

11.21 am. Har vart hos barnmorskan på morronkvisten, hon höll på att skrämma ihjäl mig mer än en gång. Först hördes inga hjärtljud, då undrar man ju vart Lillstrumpa har tagit vägen eftersom det var full fart senast igår kväll! Sen visade det sig att det bara var apparaten det var fel på, hjärtslagen var 138/minut, hur bra som helst med andra ord. Sen skulle vi ta lite blodprover och första hb-värdet låg på 97. 97!! Alldeles för lågt tyckte BM, som tog ett till och helt plötsligt hamnade det på 118...? Då kom en uska in och tog över, och hennes prover hamnade på 107 resp 113, så mitt medeljärnvärde idag låg på 110, trots ihärdigt järntablettsknaprande. Uskan föreslog Blutsaft som komplement till järntabletterna, så det är väl bara att ge sig iväg till hälsokosten och hoppas att det åtminstone är gott... Nån som vet? I övrigt såg saker och ting bra ut, Lillstrumpa ligger med huvudet neråt, ruckbar men inte fixerad. Magen är precis på kurvan (fortfarande), viktuppgången va alldeles lagom (trots att siffran i sig får mig att rygga tillbaka...) och blodsockret låg på 5.1, så det har jag också oroat mig för i onödan på sistone.

Polisen tycker alla ska stanna hemma om man inte MÅSTE ut med bilen, men jag anser faktiskt att jag MÅSTE ut. Efter att förra bilen halkade på en isfläck på e4:an för två år sen så kör jag helst inte i vinterväder längre, men jag har inget val idag. Skulle jättegärna slippa, men isf får vi ingen ordning på värmen heller... Snön fullständigt vräker ner utanför fönstret, det kommer inte gå fort framåt idag kan jag lova! Tänker dock avvakta tills posten har kommit, eftersom jag väntar på en avi och tänkte ta den med mig så jag inte behöver ut igen sen. Men posten lär väl ska va försenad i det här vädret... Iofs så har SMHI utfärdat en klass 2-varning för Uppsala län, men det gäller Upplandskusten och Uppsala ligger inte vid kusten. För övriga länet finns ingen direkt varning, så jag vet inte riktigt vad som är vad.

Hur som helst, ska ta och ringa CA som ska fixa bilen först och främst. För övrigt tycker jag lite synd om ma&pa som kommer hem från solsemester idag och möts av detta... :)

1 comment:

littlestaar said...

Nu börjar snön töa bort (iaf här...) till mångas glädje och andras förtret! :-)
Har int hört av L ännu, men hon har ju några dagar på sig... *hihi* men jag räknar med att du och jag i alla fall ses någon av helgerna! BOZ!!!