Friday, November 07, 2008

Pengar - roten till allt ont verkar det som...

Suck. Fick ett brev från banken idag. "Bästa Jessica. Nu är ditt konto återställt. Det enda jag inte kunde åtgärda var ditt kort, det spärras automatiskt. Jag skickar en ny kod och nytt kort kommer senare". Jotack, jag märkte igår att kortet inte funkade. Det blev uppätet av en bankomat istället. Så nu sitter jag här, med både person- och sparkonto med pengar på, men ingen tillgång till pengarna såvida jag inte åker ner på stan och tar ut. Det nyöppnade bankkontoret här i centrum har nämligen ingen kontanthantering... Hur som helst, shoppingen med mamma igår blev ju billig... :/ Kom hem med ett gratispaket från Babyproffsen och två kuddar. Hur som helst, fick två biobiljetter från banken som plåster på såren, så nu ska vi se Patrik 1,5 ikväll.

Nu ska jag ta tag i nåt att äta, sen ska jag nog sortera lite tvätt.

No comments: