Monday, November 17, 2008

Världens tråkigaste inlägg

Usch, det har verkligen inte gått bra för Modo efter det senaste landslagsuppehållet. Turgårn vann med 7-0 på Hovet i tisdags förra veckan och sen har det blivit tre raka förluster till efter det. Ingen ordning! :(

Har haft en mycket trevlig helg med besök av Ah. Shoppade på stan i lördags, innan vi åkte hem och lagade mycket god spenat- broccoli- champinjon- och fetaostpaj och avslutade kvällen med film, godis och cookie dough. I går hände inte så mycket, va hos en kompis till A på kvällen för att fira lite födelsedag men i övrigt inget speciellt. Idag har jag legat på soffan heeela dan och tyckt synd om mig själv. Har all rätt i världen, då jag har både ont i huvudet OCH tråkigt! Är helt opepp på att åka till familjen M ikväll, men jag borde verkligen ta mig i kragen antar jag... Komma ut och träffa lite folk kanske kan få bort lite tristess...

Egentligen skulle det här inlägget handla om nånting helt annat, som jag har gått och tänkt på hela helgen, men jag minns verkligen inte vad... För övrigt kan jag inte bestämma mig för vad jag vill göra med håret. Klippning är ett måste, men hur mycket eller lite? Vissa dagar vill jag klippa av jättemycket, andra dagar inser jag att jag aldrig kommer förlåta mig själv om jag gör det igen. Sen är det det där med färg och sånt. Har funderat på slingor, men vis av erfarenhet är det något jag inte gör själv men tyvärr även något jag inte vet om jag har råd att låta frisören göra. Alternativet är ju att tona hela håret i nån brun nyans, same old liksom, men det är jag egentligen inte särskilt sugen på. Det enda jag vet om mitt hår just nu är att det är slitet och har en tråkig färg. Alla tips och idéer på vad jag kan göra istället mottages med stor tacksamhet!

Klänningen jag hade funderat på att beställa till nyår verkar va slut i vad jag tror är min storlek, så nu är jag tillbaka på ruta 0 igen. Men å andra sidan så har vi inga planer heller än, så det hinner kanske lösa sig... Nu ska jag tydligen äta, have fun allihop!

No comments: