Thursday, November 20, 2008

En alldeles vanlig torsdagkväll

Det enda förslag jag har fått rörande håret är gröna spikes, så om ingen kommer med nåt bättre kanske jag måste göra det...

Imorrn ska jag ut och julshoppa på stan. Den här gången ska det bli till A samt svägerska M och hennes sambo. Kanske blir nån mer också, beroende på vad jag hittar. Har även gått igenom julpyntet idag för att se vad vi behöver uppdatera, så om jag hittar nåt av det till vettiga priser så kan jag ju passa på. Men nåt annat än vettiga priser blir det inte tal om så här en vecka innan pengarna kommer. Vet dock inte riktigt vad jag ska hitta på sen dagarna före jul...? Och mitt planerade julgardinstyg är slut i både Uppsala och Barkarby. Verkar inte finnas i Gävle heller och går inte att beställa på internet. Men däremot Kungens Kurva... Fast jag vet inte riktigt om det är värt att ta sig dit... Problemet är att jag inte har hittat det i rätt röd nyans nån annanstans, så jag börjar fundera på om jag måste tänka om helt och hållet...

Idag har jag vart på utbildning på jobbet. Länge sen jag gick upp så tidigt och konstigt att köra den annars så väldigt vanliga vägen ut dit. Utbildningen va intressant halvvägs. Men jämställdhetssnacket på eftermiddan... Jag ser inte jämställdhet som lika med könsneutralitet, men det gjorde tjejen från HK som va där och föreläste och då blev ju så klart hela eftermiddan färgad av det tugget. Sen på vägen hem blev jag alldeles besviken när jag insåg att jag inte ska åka tillbaka dit imorrn, jag känner mig alldeles ensam och obehövd :(

Hur som helst, huvudvärken tar över min kväll, borde typ lägga mig eller nåt istället. Och fundera lite mer på dom där gröna spikes-en.

No comments: