Thursday, November 27, 2008

Christmas shopping

I natt drömde jag otroligt mycket. Bl.a. så var jag Rachel (från Vänner) och jag hade köpt katt tillsammans med Phoebe. Problemet var att Monica inte alls tyckte om tanken på katt och eftersom Rachel och Monica bor ihop så skulle katten gömmas till varje pris... Sen vaknade jag (som mitt i varje natt på sistone, när ska man få sova?). Efter att ha somnat om drömde jag om Blivande Fru Dubbelkrok och hennes syster S...! Dom satt tillsammans med några andra tjejer och drack whisky och diskuterade S's glasögon som hade gått sönder under en jazzlektion... Fast den diskussionen intresserade mig inte, så jag gick iväg med min egen syster istället och tittade på film som Herr Fritzon hade kvar från en församlingshelg när vi var små... På den filmen jagade jag min syster av nån anledning men det slutade med att jag ramlade i vattnet. Ja, sen var det dags att vakna på riktigt.

Har ränt runt på stan halva dagen. Började intressant på vägen ner till garaget, när en tant kört fast med rullatorn i snödrivorna. A skulle erbjuda hjälp, men istället fick han en kyckling i handen (djupfryst, i förpackning) och en tant som pratade kurdiska. Eftersom ingen av oss förstod den andre så gav vi upp och lämnade henne där på parkeringsplatsen. Under resten av dagen har vi köpt julklappar till A's syskonbarn och övriga släktingar på den sidan. Har även åkt med bilen till CA, nu när snön hade smält/plogats bort från vägarna. Får se hur lång tid det tar.

Hann med ett studiebesök på förlossningsavdelningen också under eftermiddan. Blev inte jättesugen på att föda kan jag lova, men å andra sidan är det skönt att ha sett stället och veta vart man ska när det är dags. Nu är jag dock hemma och här tänker jag stanna tills jag ska till frissan imorrn. Ska titta på Vänner och äta gröt ikväll. Och fundera över om det kanske kan va värt att prova Duroferon istället för Niferex, eftersom jag ändå måste köpa nya järntabletter och Niferex inte riktigt gett det resultat jag skulle önska. Är konstant trött och har låga värden. Har börjat komplettera med Blutsaft, inte jättegott men det funkar. Men som sagt, kanske värt att prova iaf. Over and out!

1 comment:

AnnieeG said...

HAHAHA. Whiskey och solglasögon låter trevligt, men jag trodde jag jagade en dubbelmördare i natt..? Vaknade helt svettig... den där whiskeyn måste ha varit för att lugna nerverna. :-) //Blivande fru Dubbelkrok