Friday, November 28, 2008

Gardiner, klänningar och annat

Satt hos frissan idag. Medan slingorna verkade i håret så passade jag på att bläddra i diverse skvallerpress. En av tidningarna, tror det var Svensk Dam, skvallrade mycket om kungligheter. (Som alltid, därför jag tror att det var den jag såg det i). I två mingelartiklar förekom Louise "Lussan" Gotlieb, prinsessan Madeleines bästa väninna (tydligen). Bilderna var från två helt olika evenemang, med olika människor runt om, tror till och med det var i olika länder. Men en sak var samma: Klänningen. Trodde inte rika människor använde sina kläder mer än en gång, framför allt inte dyra designade balklänningsliknande kreationer. Men där var hon, två bilder från olika tillfällen - samma tjej och samma klänning. Pinsamt eller folkligt?

I övrigt har jag ägnat dagen åt att spendera pengar. Var som sagt hos frissan och det slutade strax över 1200. Sen passade jag på att köpa lite fler julklappar också. Jag vet inte riktigt hur jag har tänkt att taxfree-shoppingen på julbordskryssningen till Åland om två veckor ska gå runt... Som tur är så kommer det pengar en gång till innan jul, vilket innebär att jag kan vänta med införskaffandet av vissa grejor ett tag till.

Den ständigt återkommande ångesten kring julgardiner var på väg att få sin upplösning igår, men nej. Hittade två tyger jag ville ha, som jag tänkte skulle passa bra ihop. Räknade ut att jag ville ha 4 meter av den ena, men eftersom det var "flexpris", dvs ju fler meter desto billigare pris/meter, så tjänade jag istället en hel krona när jag köpte 5 meter istället! Hur gick den butiken med vinst?! Hur eller hur, det andra tyget jag ville ha fanns inte tillräckligt mycket kvar av, men det insåg jag inte förrän det var för sent. Eftersom expediten redan hade klippt till det första tyget så hade jag inte hjärta att bara gå därifrån, så jag betalade för det tyget och nu sitter jag här och funderar på hur jag ska lösa det istället. Har en liten tanke, men jag är rädd att det blir för "tungt", så jag ska fundera ett tag till. Kan ju börja med att sy upp det tyget jag har iaf.

En annan sak: Har Modo två schweizerostar i buren i år?! Senaste matchen förlust IGEN, denna gången 7-3. Jag har tappat räkningen på hur många mål som har blivit insläppta på sistone, men det är alldeles på tok för många! :(

Hur som helst, tror det börjar bli dags att göra nån sorts middag. Klockan är trots allt kvart i sju redan och maten är inte påbörjad än... Over and out!

1 comment:

littlestaar said...

Ni är verkligen trendsetters inom området! :-)
Ta en titt på din mail, nu har jag en ännu nyare adress som gäller! Ursäkta krånglet... Vi hörs, boz!!!