Wednesday, November 05, 2008

Moderat, såklart??

Jag har en känsla av att det är en moderat-bebis i min mage. Ända sen dag 1 har jag vart övertygad om att den har legat på höger sida i magen, av nån anledning. Det blev ännu tydligare på ultraljudet, när bebisen tydligt verkligen låg på höger sida. Sen dess har dom flesta sparkarna känts på högern och i måndags var vi hos barnmorskan, som var tvungen att lyssna med sin mikrofon på... ja, så klart, höger sida av magen för att höra hjärtat. 148 slag per minut. Fast jag förstår inte hur det kunde bli en moderat-bebis i ett smygkommunistiskt hem som detta... :)

Min chef ringde idag med trevliga nyheter: Löneförhandling. Eftersom jag inte är med i facket så kände jag iofs inte att jag hade så mycket att säga till om, men när hon erbjöd 1500 till i månaden utan att blinka så kände jag inte för att säga till heller. Nu är bara frågan hur jag löser det med FK, eftersom det dessutom kommer retroaktivt från första oktober. Men det får jag ringa till dom och fråga om. Nu är min lön uppe i 10 000 mer per månad (brutto) än min första (förra) fasta månadslön, men det var å andra sidan för 7 år sen utan utbildning.

Blev även inbjuden till årets julbord med jobbet, som verkar gå av stapeln på Eckerö-linjen i år. Av nån anledning lutar datumet åt ett av dom som jag och Ah har som förslag för att ändå åka till Åland i höst/vinter, så om det krockar så hoppar jag bara av båten där och åker hem igen ett par dar senare istället för att följa med tillbaka. Eller så åker jag tillbaka och tar båten tillbaka IGEN om jag hinner, allt för att få ut mesta möjliga av ett gratis julbord (som jag förmodligen inte kommer kunna äta hälften av ändå för att det är gravat eller mögligt (och då syftar jag på ostar osv) eller har stått framme för länge). Men trevligt ska det bli :)

Asos var ett väldans bra tips, JG! Har redan hittat flera klänningar och massa annat jag vill ha... :) Ska se vad pengarna räcker till nästa gång (med löneförhöjning borde jag ju kunna köpa lite mer...) Fast just nu har jag ju inte ens ett personkonto, så shopping är inte att tänka på, på gott och ont... Hoppas verkligen det löser sig innan jag ska babyshoppa med mamma imorrn! För jag hinner inte till banken för att ta ut pengar innan jag åker... :( Inkompetenta kärring... Jag är mer irriterad idag än igår, men mest för att hon lovade att återöppna first thing in the morning idag och det har uppenbarligen inte hänt... Tur vi har ett annat konto i annan bank också!!

Tittade på Filip & Fredriks valvaka igår, eller halva iaf. Måste säga att dom gjorde ett bra jobb som fick till det till nåt humoristiskt OCH förstå-bart, inte bara politiskt... Somnade dock på soffan vid strax efter två, så halv tre gick vi och la oss istället. Men då var det ju redan ganska klart att Obama skulle vinna kändes det som. Tror det kan bli bra.

Nu borde jag gå ut i det sista solljuset innan det försvinner helt. Hade funderat på att gå på bio ikväll, A jobbar så jag tänkte passa på att se Mamma Mia i min ensamhet, men utan pengar blir det svårt. Fast å andra sidan kanske bankkontoret här i vårt lokala centrum har öppet en stund till så jag kan gå dit och ta ut pengar från sparkontot (för det finns kvar som tur är!) Så får jag både solljus, motion och bio :)

1 comment:

Anonymous said...

tack för du delar med dig=) och du ger mig lite skratt också..hahah...=) livet är inte lätt på en träpinne du ;)..kram <3