Wednesday, November 12, 2008

if - then

Nån sa till mig häromdan att "Om du vill uppnå A måste du göra B". Sure, det är jag också med på. Grejen är den att jag vill egentligen inte uppnå A. Det stora problemet med DET är dock att Personen i fråga vill att jag ska uppnå A och därför göra B och det finns inget sätt jag kan sköta det här snyggt. Antingen kommer jag vara sur på mig själv för att jag gjorde B, eller så kommer den här Personen va sur på mig för att jag INTE gjorde B, eftersom Personen tycker att det är dens rättighet att jag gör B. (Bör kanske förtydliga att Personen också blir påverkad om jag gör B och uppnår A och alltså har ett eget vinstintresse i det hela. Egentligen mer vinst än vad jag har, men Personen försökte på nåt sätt vända det till att det borde ligga i mitt intresse att uppnå målet A).

Har massor med andra tankar egentligen, men dom lämpar sig dessvärre inte för en offentlig blogg så jag hoppar över dom idag. Nu ska jag återgå till att koka selleri- & kycklingsoppa, sluta vara på dåligt humör och fundera över julklappar istället.

No comments: