Monday, December 05, 2016

Adventstid



Ja det lackar mot jul. Betydligt mysigare än november, if I may say. Njuter av rosa julstjärnor, tända ljus och varm choklad. Och årets julkalender, som jag storgillar! 

Hade planerat in rens och röj i helgen som gick. De planerna gick om intet när jag mitt i lördagsfrukosten kom på att jag lovat att åka till farmor med barnen. Mamma o pappa var också där, liksom lillebror o svägerskan L. Mycket trevligare än att städa och tvätta! (Tyvärr fortsatt kaos hemma dock...) Efter avlagt besök passade vi på att åka in till stan o kolla julskyltningen på NK när vi ändå var "i krokarna" (allt är relativt). Barnen var mer fascinerade än jag väntat mig och mycket nöjda med den extra utflykten, trots en halvtimme i bilkö på Strandvägen.

Söndagen gick i ett, med hockeyträning, gympa o kalas på Leo's igen. Lagom trött på det stället nu o glad att nästa veckas kalas är på alternativ plats! (Hur många kalas hinner man springa på under en höst egentligen?!) 

Intensiv dag på jobbet, blev påmind om hur glad jag är att min efterträdare redan är insatt i stora delar av jobbet o rutinerna. Blev även positivt överraskad när nya chefen ringde o bjöd in mig till jullunch nästa vecka. Kunde tyvärr inte tacka ja p.g.a. åtaganden på mitt nuvarande jobb, men bara det att bli bjuden "eftersom jag ju börjar i januari". Det är ju inte per definition självklart. Steg för steg känns allt mycket mer verkligt; i fredags jobbade min ersättare sin första dag med mig, idag markerar första dagen på min sista månad och på fredag ska jag till nya jobbet och hälsa på en sväng. Sen kommer jul o nyår och helt plötsligt börjar jag. Så spännande! Ny myndighet, nya arbetsuppgifter, nya kollegor och allt känns så himla roligt!!

Mindre roligt känns det att jag nu gått T R E veckor utan träning! Minns inte ens när det hände senast, definitivt över ett år sen. Har varit sjuk och kommit helt ur rutinen. Hade tänkt träna idag, men det kom jag på när jag satte mig vid middagen och såg att det var 10 minuter kvar tills passet skulle börja. Nytt försök imorgon! 

Nu ska jag försöka sova, så jag orkar träna... 

No comments: