Monday, December 26, 2016

Annandag jul

Natten blev en sån där när man somnar alldeles för sent efter några dagar med rubbad dygnsrytm o därför sover extremt dåligt av rädsla att försova sig. Gick upp strax innan tuppen i morse, för att köra E till en hockeyträning hon också helst sovit sig förbi. Får man tro henne så slutar min hockeymorsakarriär vilken dag som helst. Det var kul så länge det varade, men jag kan inte tvinga barnen till aktiviteter för min skull.

Julen förflöt hyfsat smärtfritt, med klappar i kubik till barnen. S var mest nöjd med sin Spiderman-dräkt o E med en mini-weekend i Sthlm med mig. Jag vet inte om det ska tolkas som att hon har för mycket grejer o uppskattar upplevelser mer, eller om hon tycker att vi inte umgås tillräckligt?

Snart går solen kanske upp o om inte Urd går på alltför hårt så ska jag se om jag kan springa en sväng idag. Men först ska jag frysa i ishallen en stund till o sen bädda ner mig i sängen ett par timmar.

No comments: