Saturday, December 10, 2016

Reflektioner


Köpte en reflexspray idag. Den syns inte på jackan i ljuset (om man inte sprayar för mycket, då blir det grått), men så här ser det ut när man fotar jackan i en mörk hall. Nu slipper jag ha ful-västen på mig när jag cyklar till tåget om en månad! Sprayen försvinner dock i tvätten och är inte helt gratis, så jag får fortsätta använda väst när jag springer. 

Efter tre veckors träningspaus kom jag mig äntligen ut och sprang igår eftermiddag. På tiden!! 7 km blev det, snittiden nånstans mittemellan säsongsbästa och -sämsta miltid. Som sig bör efter ett så pass långt uppehåll, antar jag? Vete 17 om jag hade orkat snitta samma i tre km till... Oh well. Hade börjat tappa rutinen att träna öht pga sjukdom, julstress och späckade kvällar en senaste tiden, så i veckan som gick hände det vid mer än ett tillfälle att jag kom på att jag glömt komma iväg till passen jag tänkt gå på, för att jag blivit så van att ligga hemma på soffan o surfa istället... 

A somnade när han nattade S, så jag fick kolla Så mycket bättre själv. Maffig avslutning, tycker jag! Min absoluta favorit-Gärdestad i magnifik tappning. 

Nä, klockan drar iväg och imorgon är det samling vid ishallen 7.30 för avfärd mot Väsby, där det ska spelas matcher i Vilundahallen halva morgonen. Sen har jag ärenden att uträtta resten av dagen, så jag är ändå glad att det inte är samling 10 så att all tid försvinner från kalendern... 

No comments: