Thursday, December 29, 2016

2016 in the mirror

Det börjar dra ihop sig för reflektioner över året som gått. Tittade tillbaka på årets första inlägg och mina mål för 2016; Att må så bra jag bara kan. Jag tycker jag har lyckats rätt bra med den biten faktiskt! Iaf de första 10 månaderna, sen händer det alltid något i november varje år... Men jag är på uppgång igen! Allt under året har inte varit bara bra, jag har processat mycket med mig själv och tagit stora steg på olika områden. På det stora hela minns jag det dock som ett väldigt positivt år, mycket för att jag vågat ta de där stegen.

15 böcker och tre resor. Bästa boken i år var nog Jag heter inte Miriam, som jag fortfarande rekommenderar till alla som inte läst den. Vad gäller resorna slåss Prag och Legoland med varandra om förstaplatsen. Så fundamentalt olika resor både vad gäller resmål och syfte och sällskap, men så roliga minnen båda två!

2016 blev också det år där jag äntligen fick till träningen igen efter min sjukskrivning 2013. Satt flera personbästa på milen och aldrig varit så vältränad som jag var som 34-åring. Både snabbare och starkare än någonsin innan. Smalare och snyggare också för den delen ;) Utan annan orsak eller ursäkt än enstaka förkylningar här och var under året så kom jag upp i drygt 50 mils löpning och 114 träningspass totalt, delvis ojämnt spridda över året. Mer styrketräning än tidigare år, framförallt första halvan av året.

Nästa år siktar jag på att hinna träna öht, med betydligt längre resväg till och från jobbet. Har ju lovat JoA att springa Halvmaran igen, så det är bara att ligga i. Sprang en sväng i måndags, kände definitivt av att de senaste fem veckorna har innehållit alldeles för lite träning. Sex km i makligt tempo, skulle vilja skylla på motvinden men det gick ju inte fortare de sträckor där jag hade medvind... På lördag blir det årets sista pass, ihop med nämnda JoA. Får se om jag hinner få till nåt imorgon också, skulle vilja och eftersom jag har en del flex att plocka ut på jobbet mina sista dagar så finns ju alla möjligheter i världen att gå hem tidigare än vanligt och således inga ursäkter att inte träna.

Nåväl, två dagar jobb den här veckan så dags att släcka ögonen nu. Sen går jag in i 2017 med stora förhoppningar på personlig utveckling, massor av nya utmaningar och nya relationer. Gott nytt år på er om vi inte hörs innan!

No comments: