Wednesday, December 21, 2016

Onsdag

Överraskningar, besvikelser, känslostormar. Så skulle man kunna sammanfatta min onsdag. Jag har varit så fokuserad på det positiva i ett nytt jobb och mer eller mindre medvetet valt att hålla avsked o sånt ifrån mig, men det blir svårare o svårare för varje dag, särskilt när det ställs till med avslutningsfika, tal o blommor. Efter drygt nio år har jag nu sex skälvande arbetsdagar kvar. Separationsångesten kommer sakta smygande. Men som den kloka Psykologen upprepade idag: det är relationerna jag kommer sakna mest o dem kan jag ju ha kvar även om vi inte ses dagligen.

Ett sånt där riktigt praktgräl som inga andra par nånsin har, eftersom de inte delar den detaljen i sociala medier, toppade arbetsdagen. Nu är jag helt matt o ska sova så fort jag orkat ta mig i kragen för att fylla diskmaskinen. God jul på er!

1 comment:

Mamsen said...

❤❤