Thursday, December 15, 2016

Torsdag all the way

Den här torsdagen gör sitt bästa för att leva upp till mina förväntningar på veckodagen som sådan. Fick en obehaglig känsla redan i bilen i morse, då P4 pratade om striderna i Aleppo och sedan bröt för en rökig, Macy Gray jazzversion av Winter Wonderland. Därefter tillbaka till en professor i freds- & konfliktstudier som diskuterade kriget igen. Det kändes så... äckligt. Som att man ska hitta nån sorts mysig julkänsla samtidigt som vi måste prata om att hundratals civila inte vet om de överlever till jul och skickar sina avskedshälsningar via sociala medier.

Jobbet gjorde sitt för att ta mer energi. Vissa människor kan verkligen trycka på de rätta knapparna för att dränera en totalt! Vill inte skriva mer, men ont i magen har jag. Vissa dagar känner jag verkligen att jag borde sätta mig i kassan på Ica istället. Eller kanske nån löpande band-produktion där man slipper tänka och engagera sig. Där man gör sitt, går hem och till slut en vacker dag tråkas ihjäl. Okej, nej det kanske inte var nån bra idé förresten.

Nu har jag viktiga saker att googla innan läggdags. Trevlig helg, om vi inte hörs igen innan!

No comments: